Разчупи стереотипите – СТЕМ обучение и
приобщаващо образование чрез дигитални и игрови методи
Начална дата на проекта
: 1 юни 2019г.
Продължителност
: 12 месеца
Крайна дата на проекта
: 31 май 2020г.
Стойност на проекта:18
600 евро
Основната
дългосрочна цел на училището е превръщането на институцията в иновативно
училище и център за модерно, качествено образование- ръководството на училището
залага като основни приоритетни задачи:
·
квалификация
на педагогическите специалисти, която да обогатява знанията и
компетенциите за ползване на дигиталните
ресурси в обучението;
·
да разчупи стереотипните методи на преподаване
и оценяване чрез съвременни технологии и
платформи;
·
да
се внедряват поетапно нови инструменти и платформи, които ще променят времето
за работа в класната стая и да се персонализира ученето за всеки един ученик;
Цели на проекта:
·
Да се повишат уменията за работа на педагозите
чрез средствата на дигиталното образование. То включва няколко от следните
елементи и комбинация от тях: технологии в класната стая, електронни учебници и
анализ на обучението с помощта на ИКТ, междудисциплинарно преподаване и
обучение с помощта на облачно съдържание, геймификация, използване на отворени
образователни ресурси;
·
Да се разработят
интегрирани образователни дейности, които да позволят на учениците да развиват
креативността си, критичното мислене и постигат целеви резултати в повече компетенции;
·
Да се интегрират
поетапно в различните етапи на образование проектно- базираното обучение по
различни учебни предмети;
·
Педагогическите
специалисти да придобият нов опит в разработване и прилагане на нови
образователни платформи и програми за ефективно приобщаване на ученици със
специални образователни потребности, мотивация и стратегии за сътрудничество
при работа с деца в риск, училищен тормоз и агресия;
·
Да се овладеят и
прилагат образователни подходи, базирани на ключови компетентности за работа
със социални медии и уеб решения и как да се разпространява в тях "добрия
опит";
·
Да се развият дигитални
форми на обучение, които от своя страна ще допринесат за дигитална грамотност и
по- добра реализация на едно цяло поколение.
Педагогически
специалисти, които ще бъдат включени в проекта, ще е осем и е необходимо да
отговарят на следните критерии:
1. Много активни и силно мотивирани с желание да повишат квалификацията си и
знанията за европейския опит и програми;
2. Да осъзнават значимостта на ученето през
целия живот;
3. Планират, организират и провеждат качествен
образователен процес, да се справят и
решават успешно възникнали проблеми;
4. Умеят да
разчупват стереотипните методи на преподаване, умеят да използват похвати в
преподаването, които пестят време в класната стая и поставят ученика в центъра
на обучението;
5. Имат високи
педагогически постижения и използват нови методи, развиващи креативността и
критичното мислене на учениците, умения да адаптират европейския опит към
нуждите на образователния процес в училището;
6.
Умеят да повишават компетенциите си за работа с цифрови инструменти,
образователни игри, дигитални средства, образователни платформи;
7. Умеят да
повишават компетенциите си за разработване на интегрирани образователни дейности;
8.
Имат опит в предходни европейски проекти и национални програми;
9.
Имат опит при работа с деца със специални образователни потребности, деца в риск
или деца, застрашени от отпадане;
10.
Използват ефективно в работата си образователни портали, имат опит в използване на информационни и комуникационни технологии ;
11. Имат добри практики за справяне с конфликти и
тяхното разпространение;
12. Умеят да организират обучения в различни
квалификационни форми;
13. Умело да
работят в екип и осъществяват активна комуникация
с ученици,
родители, заинтересовани
страни; да споделят ефективно опита си.
14. Владеят английски език и имащи желание да повишават езиковите си
умения.
Участието в
дейности за мобилност с цел обучение, изисква от участниците:
·
да
умеят да разчупят стерeотипните методи на преподаване, да умеят да въведат методи и/или инструменти за преподаване,
които пестят време в класната стая – от планирането на урока до получаване на
обратна връзка, да умеят да мотивират
учениците , чрез интегриране на визуални обучения в класните стаи;
·
ефективно
да могат да въведат и използват проектно- базирано обучение на различни етапи
на основното образование, което поставя в центъра на обучението ученика;
·
ефективно
да въведат геймификацията в обучението, учене чрез игри, особено приложимо при
малките ученици и в групите по интереси;
·
да
усвоят знания за кои уеб програми са особено ефективни и приложими в училищното
обучение при развитието на знанията за кодиране и роботика;
развитие на креативно мислене, поведение и творчество;
·
да
сътрудничат активно в приобщаването на ученици със специални образователни
потребности – проектиране и интегриране на уроци и дейности, които да повишат
ефективността в използването на технологиите за подкрепа на обучаемите в
приобщаващи условия;
·
да повишат уменията си за работа с цифрови интструменти,
образователни игри, дигитални средства,
образователни платформи;
·
да разработят интегрирани образователни дейности, които да позволят
на учениците да развиват креативността си, критичното мислене и постигат целеви
резултати в повече компетенции;
Обучителна
организация Euro Pass Teacher Academy, която ще проведе обученията, има богат 25 годишен европейски опит и
предлага подходящи теми за обучение,чрез които ще покрие дефицита знания, а
именно:
Дейност№1
Проектно- базирано обучение в класната стая: настройка и интеграция. Обучение в Ница,
Франция - двама педагогически
специалисти
Курсът предлага
запознаване с иновативни решения, при формиране на креативността и мотивацията
чрез проектно- базирано обучение, как се ангажират учениците чрез работа по
проект, обхващат няколко учебни дисциплини, как се извършва оценяването,
разбиране как медиите и технологиите могат да бъдат интегрирани, разработват се
училищни програми и се черпи от европейския опит по темата.
Дейност
№2 Дигитално обучение,
основано на игри. Обучение
във Флоренция, Италия - двама педагогически
специалисти
Курсът
предлага запознаване с основните предимства на геймификацията в образованието-
учене чрез игра, как малките нововъведения идват добавените стойности в
обучението, осигуряват ангажираност на учениците, оптимален обем на учебно
съдържание и учене чрез стимули. Участниците ще се запознаят и с огромен
обучителен европейски ресурс от дигитални образователни платформи.
Дейност №3 Въведение в кодирането и роботиката с Arduino. Обучение във
Флоренция, Италия - двама
педагогически специалисти
Курсът
предлага запознаване с европейския опит в ползване на софтуера на Arduino. Ще
се усвоят теоретични и практически занятия, основните умения, необходими за
запознаване на учениците със софтуера Arduino и езика за кодиране на C
++.
На участниците ще бъде представен комплект Arduino в всички различни части, необходими за работата. Чрез практически дейности ще се осмисли езика на кодирането и как работят различните устройства около нас.
На участниците ще бъде представен комплект Arduino в всички различни части, необходими за работата. Чрез практически дейности ще се осмисли езика на кодирането и как работят различните устройства около нас.
Дейност №4
Проектиране на приобщаващи образователни среди Обучение в Нафплио,
Гърция - двама педагогически специалисти.
Курсът
предлага на участниците европейски опит
как се дефинират деца със специални образователни нужди, деца в риск,
осмислят процеса на включване в екипи за допълнително подпомагане, справяне с
бариерите, адаптацията в училищната среда; Участниците ще проектират диференцирани уроци
и дейности в подкрепа на разнообразието, алтернативни инструменти за оценяване,
използване на технологиите в процеса на приобщаване, сътрудничество в
училищната общност, ще се запознаят с европейски стратегии за интегриране.
Дейностите
са избрани точно в летния период, за да може през новата учебна година да
стартира поредица от вътрешноинституционални квалификации и интегриране на
иновациите в учебния процес.
Няма коментари:
Публикуване на коментар