сряда, 12 юни 2019 г.

Разчупи стереотипите- представяне на проекта


Разчупи стереотипите – СТЕМ обучение и приобщаващо образование чрез дигитални и игрови методи
BG2019–1–BG01-KA101-061698


Начална дата на проекта : 1 юни 2019г.
Продължителност : 12 месеца
Крайна дата на проекта : 31 май 2020г.
Стойност на проекта:18 600 евро
Основната дългосрочна цел на училището е превръщането на институцията в иновативно училище и център за модерно, качествено образование- ръководството на училището залага като основни приоритетни задачи:
·         квалификация на педагогическите специалисти, която да обогатява знанията и компетенциите  за ползване на дигиталните ресурси в обучението;
·          да разчупи стереотипните методи на преподаване и оценяване чрез съвременни технологии и  платформи;
·         да се внедряват поетапно нови инструменти и платформи, които ще променят времето за работа в класната стая и да се персонализира ученето за всеки един ученик;
Цели на проекта:
·         Да  се повишат уменията за работа на педагозите чрез средствата на дигиталното образование. То включва няколко от следните елементи и комбинация от тях: технологии в класната стая, електронни учебници и анализ на обучението с помощта на ИКТ, междудисциплинарно преподаване и обучение с помощта на облачно съдържание, геймификация, използване на отворени образователни ресурси;
·         Да се разработят интегрирани образователни дейности, които да позволят на учениците да развиват креативността си, критичното мислене и постигат целеви резултати в повече компетенции;
·         Да се интегрират поетапно в различните етапи на образование проектно- базираното обучение по различни учебни предмети;
·         Педагогическите специалисти да придобият нов опит в разработване и прилагане на нови образователни платформи и програми за ефективно приобщаване на ученици със специални образователни потребности, мотивация и стратегии за сътрудничество при работа с деца в риск, училищен тормоз и агресия;
·         Да се овладеят и прилагат образователни подходи, базирани на ключови компетентности за работа със социални медии и уеб решения и как да се разпространява в тях "добрия опит";
·         Да се развият дигитални форми на обучение, които от своя страна ще допринесат за дигитална грамотност и по- добра реализация на едно цяло поколение.        
Педагогически специалисти, които ще бъдат включени в проекта, ще е осем и е необходимо да отговарят на следните критерии:
1.  Много активни и силно мотивирани  с желание да повишат квалификацията си и знанията за европейския опит и програми;
2.  Да осъзнават значимостта на ученето през целия живот;
3.  Планират, организират и провеждат качествен образователен процес, да се справят  и решават успешно възникнали проблеми;
4. Умеят да разчупват стереотипните методи на преподаване, умеят да използват похвати в преподаването, които пестят време в класната стая и поставят ученика в центъра на обучението;
5. Имат високи педагогически постижения и използват нови методи, развиващи креативността и критичното мислене на учениците, умения да адаптират европейския опит към нуждите на образователния процес в училището;
6. Умеят да повишават компетенциите си за работа с цифрови инструменти, образователни игри, дигитални средства, образователни платформи;
7. Умеят да повишават компетенциите си за разработване на интегрирани образователни дейности;
8. Имат опит в предходни европейски проекти и национални програми;
9. Имат опит при работа с деца със специални образователни потребности, деца в риск или деца, застрашени от отпадане;
10. Използват ефективно  в работата си  образователни портали, имат опит  в използване на  информационни и комуникационни технологии ;
11.  Имат добри практики за справяне с конфликти и тяхното разпространение;
12.  Умеят да организират обучения в различни квалификационни форми;
13. Умело да работят в екип  и осъществяват активна комуникация с ученици,
родители, заинтересовани страни; да споделят ефективно опита си.
14. Владеят  английски език  и имащи желание да повишават езиковите си умения.
Участието в дейности за мобилност с цел обучение, изисква от участниците:
·         да умеят да разчупят стерeотипните методи на преподаване, да умеят да въведат  методи и/или инструменти за преподаване, които пестят време в класната стая – от планирането на урока до получаване на обратна връзка, да умеят да мотивират  учениците , чрез интегриране на визуални обучения в класните стаи;

·         ефективно да могат да въведат и използват проектно- базирано обучение на различни етапи на основното образование, което поставя в центъра на обучението ученика;

·         ефективно да въведат геймификацията в обучението, учене чрез игри, особено приложимо при малките ученици и в групите по интереси;

·         да усвоят знания за кои уеб програми са особено ефективни и приложими в училищното обучение при развитието на знанията за кодиране и роботика; развитие на креативно мислене, поведение и творчество;

·         да сътрудничат активно в приобщаването на ученици със специални образователни потребности – проектиране и интегриране на уроци и дейности, които да повишат ефективността в използването на технологиите за подкрепа на обучаемите в приобщаващи условия;

·         да повишат уменията си за работа с цифрови интструменти, образователни игри, дигитални  средства, образователни платформи;

·         да разработят интегрирани образователни дейности, които да позволят на учениците да развиват креативността си, критичното мислене и постигат целеви резултати в повече компетенции;


Обучителна организация Euro Pass Teacher Academy, която ще проведе обученията,   има богат 25 годишен европейски опит и предлага подходящи теми за обучение,чрез които ще покрие дефицита знания, а именно:
Дейност№1 Проектно- базирано обучение в класната стая: настройка и интеграция. Обучение в Ница, Франция  - двама педагогически специалисти
Курсът предлага запознаване с иновативни решения, при формиране на креативността и мотивацията чрез проектно- базирано обучение, как се ангажират учениците чрез работа по проект, обхващат няколко учебни дисциплини, как се извършва оценяването, разбиране как медиите и технологиите могат да бъдат интегрирани, разработват се училищни програми и се черпи от европейския опит по темата.
Дейност №2 Дигитално обучение, основано на игри.                                             Обучение във Флоренция, Италия - двама педагогически специалисти
Курсът предлага запознаване с основните предимства на геймификацията в образованието- учене чрез игра, как малките нововъведения идват добавените стойности в обучението, осигуряват ангажираност на учениците, оптимален обем на учебно съдържание и учене чрез стимули. Участниците ще се запознаят и с огромен обучителен европейски ресурс от дигитални образователни платформи.
Дейност №3  Въведение в кодирането и роботиката с Arduino.                               Обучение във Флоренция, Италия  -  двама педагогически специалисти
Курсът предлага запознаване с европейския опит в ползване на софтуера на Arduino. Ще се усвоят теоретични и практически занятия, основните умения, необходими за запознаване на учениците със софтуера Arduino и езика за кодиране на C ++.
На участниците ще бъде представен  комплект Arduino в  всички различни части, необходими за работата.  Чрез практически дейности ще се осмисли езика на кодирането и как работят различните устройства около нас.

Дейност №4 Проектиране на приобщаващи образователни среди                           Обучение в Нафплио, Гърция  -  двама педагогически специалисти.
Курсът предлага на участниците европейски опит  как се дефинират деца със специални образователни нужди, деца в риск, осмислят процеса на включване в екипи за допълнително подпомагане, справяне с бариерите, адаптацията в училищната среда;  Участниците ще проектират диференцирани уроци и дейности в подкрепа на разнообразието, алтернативни инструменти за оценяване, използване на технологиите в процеса на приобщаване, сътрудничество в училищната общност, ще се запознаят с европейски стратегии за интегриране.
Дейностите са избрани точно в летния период, за да може през новата учебна година да стартира поредица от вътрешноинституционални квалификации и интегриране на иновациите в учебния процес.




Няма коментари:

Публикуване на коментар