Процедура за избор на участници, които ще се включат
в мобилности по
Разчупи стереотипите – СТЕМ обучение и
приобщаващо образование чрез дигитални и игрови методи
BG2019–1–BG01-KA101-061698
I.
Начална
дата на проекта : 1 юни 2019 г.
II.
Продължителност
: 12 месеца
III.
Крайна
дата на проекта : 31 май 2020 г.
IV.
Цели
на проекта:
·
Да се повишат уменията за работа на педагозите
чрез средствата на дигиталното образование. То включва няколко от следните елементи
и комбинация от тях: технологии в класната стая, електронни учебници и анализ
на обучението с помощта на ИКТ, междудисциплинарно преподаване и обучение с
помощта на облачно съдържание, геймификация, използване на отворени
образователни ресурси;
·
Да се разработят
интегрирани образователни дейности, които да позволят на учениците да развиват
креативността си, критичното мислене и постигат целеви резултати в повече
компетенции;
·
Да се интегрират
поетапно в различните етапи на образование проектно- базираното обучение по
различни учебни предмети;
·
Педагогическите
специалисти да придобият нов опит в разработване и прилагане на нови
образователни платформи и програми за ефективно приобщаване на ученици със
специални образователни потребности, мотивация и стратегии за сътрудничество
при работа с деца в риск, училищен тормоз и агресия;
·
Да се овладеят и
прилагат образователни подходи, базирани на ключови компетентности за работа
със социални медии и уеб решения и как да се разпространява в тях "добрия
опит";
·
Да се развият дигитални
форми на обучение, които от своя страна ще допринесат за дигитална грамотност и
по- добра реализация на едно цяло поколение.
V.
Процедура
по избор
Избор на комисия:
През месец май- юни 2019г.
директорът на СУ”Георги Измирлиев” със своя заповед ще определи комисия за
подбор на участниците.
На заседание на педагогическия
съвет ще бъдат изчетени от координатора на проекта всички критерии и необходими
документи за участие в мобилност .
До 17 юни 2019г. желаещите да се
включат ще подадат необходимите документи.
Необходими документи:
Автобиография – европейски формат;
Мотивационно писмо;
Сертификат за езиково ниво; /
при наличие на такъв /
Срок на подаване на документите:
12.06.2019г.
– 17.06.2019
Критерии,по които ще бъдат селектирани
кандидатите:
Всеки
един от долуизброените критерии ще носи максимум 5 точки.
Педагогически
специалисти, които ще бъдат включени в проекта, ще е осем и е необходимо да
отговарят на следните критерии:
1. Много
активни и силно мотивирани с желание да
повишат квалификацията си и знанията за европейския опит и програми;
- Много
активен и силно мотивиран – 5 точки
- Много
активен и мотивиран – 4 точки
- Активен
и мотивиран – 3 точки
- Недостатъчно
активен и недостатъчно мотивиран – 2 точки
- Неактивен
и немотивиран – 1 точка
2.
Да осъзнават
значимостта на ученето през целия живот;
- Силно
осъзнава значимостта от ученето през целия живот и активно повишава квалификацията
– през последната учебна година е посетил над 3 квалификационни курса- 5
точки
- Силно
осъзнава значимостта от ученето през целия живот и активно повишава
квалификацията – през последната учебна година е посетил 2 квалификационни курса- 4 точки
- Силно
осъзнава значимостта от ученето през целия живот и активно повишава
квалификацията – през последната учебна година е посетил 1 квалификационни курса- 3 точки
- Осъзнава
значимостта на ученето през целия живот и се стреми да повишава
квалификацията си, но през последната година не е участвал в
квалификационен курс -2 точки
- Слабо
осъзнава значимостта на ученето през целия живот и не се стреми да
повишава квалификацията си – 1 точка
3.
Планират, организират и
провеждат качествен образователен процес, да се справят и решават успешно възникнали проблеми;
- В
срок, съзнателно и последователно провежда качествен образователен процес,
използва интерактивни елементи в образователната дейност, редовно
информира училищното ръководство и родителите при възникнали проблеми и
съдейства активно за тяхното разрешаване – 5 точки
- Провежда
качествен образователен процес, използва интерактивни елементи в
образователната дейност, информира
при необходимост училищното ръководство и родителите при възникнали
проблеми и съдейства за тяхното разрешаване -4 точки
- Провежда
традиционен и последователен образователен процес, информира при
необходимост училищното ръководство и родителите при възникнали проблеми и
съдейства за тяхното разрешаване – 3 точки
- Провежда
традиционен образователен процес, информира училищното ръководство и
родителите при възникнали проблеми и съдейства за тяхното разрешаване – 2
точки
- Провежда
традиционен образователен процес, информира училищното ръководство и
родителите при възникнали проблеми и разчита на училищното ръководство за
тяхното разрешаване – 1 точки
4. Умеят
да разчупват стереотипните методи на преподаване, умеят да използват похвати в
преподаването, които пестят време в класната стая и поставят ученика в центъра
на обучението;
- Умеят
да разчупват стереотипните методи на преподаване като използват
редовно в часовете образователни платформи, които поставят ученика в
центъра на обучението – 5 точки
- Умеят
да разчупват стереотипните методи на преподаване като използват
често в часовете образователни
платформи -4 точки
- Използват
похвати в преподаването и оценяването, които пестят време в класната стая
– 3 точки
- Използват
рядко в преподаването образователни платформи – 2 точки
- Използват
традиционни методи на преподаване -1 точка
5. Имат
високи педагогически постижения и използват нови методи, развиващи
креативността и критичното мислене на учениците, умения да адаптират
европейския опит към нуждите на образователния процес в училището;
- Награди
за високи постижения в областта на образованието – 5 точки
- Използва
нови методи, развиващи креативността и критичното мислене на учениците и
това се доказва с успехите на учениците на национално ниво- 4 точки
- Използва
нови методи, развиващи креативността и критичното мислене на учениците и
това се доказва с успехите на учениците на областно ниво- 3 точки
- Използва
нови методи, развиващи креативността и критичното мислене на учениците ,
но това не се доказва с успехите на учениците - 2 точки
- Използва
традиционни методи, развиващи креативността и критичното на учениците - 1точка
- Умеят
да повишават компетенциите си за работа с цифрови инструменти,
образователни игри, дигитални средства, образователни платформи;
·
Активно използват в
работата си цифрови инструменти, образователни игри и платформи – 5 точки
·
Използват в работата си
цифрови инструменти, образователни игри и платформи – 4 точки
·
Наблюдават и се
запознават с използването на цифрови инструменти, образователни игри и
платформи -3 точки
·
Използват традиционни
дидактични игри в работата си – 2 точки
·
Не използват
образователни игри и платформи в работата си- 1 точка
- Умеят
да повишават компетенциите си за разработване на интегрирани образователни
дейности;
·
Инициират и активно
участват в разработване на иновативни интегрирани учебни дейности -5 точки
·
Активно участват в разработване на иновативни интегрирани учебни
дейности – 4 точки
·
Участват в разработване на иновативни интегрирани учебни
дейности – 3 точки
·
Наблюдават и се
запознават с иновативни интегрирани учебни дейности – 2 точки
·
Желаят да се запознаят
с иновативни и интегрирани учебни дейности – 1 точки
- Имат
опит в предходни европейски проекти и национални програми;
§ В
последните 3 години имат опит в предходни европейски проекти и национални
програми – 5 точки
§ В
последните 2 години имат опит в предходни европейски проекти и национални
програми – 4 точки
§ В
последните 1 години имат опит в предходни европейски проекти и национални
програми – 3 точки
§ В
последните 3 години имат опит в национални програми – 2 точки
§ Няма
опит в европейски проекти и национални програми – 1 точка
- Имат
опит в работа с деца , застрашени
от отпадане, деца в риск, деца със специални образователни потребности;
·
Координира
дейности и отговаря при работи с деца ,
застрашени от отпадане, деца в риск, деца със специални образователни
потребности – 5 точки
·
Работи с деца в риск и деца
със специални образователни потребности – 4 точки
·
Работи с деца със
специални образователни потребности – 3 точки
·
През последните три
години не работи с деца със специални образователни потребности, деца в риск
или деца, застрашени от отпадане -2 точки
·
Не работи с деца със
специални образователни потребности, деца в риск или деца, застрашени от
отпадане -1 точки
- Използват ефективно в работата си образователни портали, имат опит в използване на информационни и комуникационни
технологии ;
- В
последните пет години използва ефективно
в работата си образователни
портали и / или информационни и
комуникационни технологии – 5 точки
- В
последните четири години използва ефективно в работата си образователни портали и / или информационни и комуникационни
технологии – 4 точки
- В
последните три години използва ефективно
в работата си образователни
портали и / или информационни и
комуникационни технологии – 3 точки
- В
последните две години използва ефективно
в работата си образователни
портали и / или информационни и
комуникационни технологии – 2 точки
- В
последната година използва ефективно
в работата си образователни
портали и / или информационни и
комуникационни технологии – 1 точки
11
Имат добри практики за
справяне с конфликти и тяхното разпространение;
§ Разрешава
умело конфликти, работи с различни специалисти и институции в екип и споделя с
колеги добрата практика – 5 точки
§ Разрешава
умело конфликти и споделя с колеги добрата практика – 4
точки
§ Разрешава
умело конфликти – 3 точки
§ Разрешава
трудно конфликти – 2 точки
§ Не
разрешава конфликти – 1 точка
12
Умеят да организират
обучения в различни квалификационни форми;
· Организират
ефективно вътрешноинтитуционални обучения и споделят добър опит с колегите си –
5 точки
· Участва
активно във вътрешноинтитуционалн обучения, организирани от училищното ръководство
– 4 точки
· Участва
в обучения, организирани от училището и споделят опит и нови знания с колеги –
3 точки
· Участва
рядко в обучения - 2 точки
· В
последните 3 години не участва в
обучения – 1 точка
13
Умело да работят в
екип и осъществяват активна комуникация
с ученици, родители, заинтересовани страни; да споделят ефективно опита си.
- Умело
да работи в различни екипи и
осъществява активна комуникация с ученици, родители , заинтересовани
страни, споделя ефективно опита си – 5 точки
- Работи
в екипи и осъществява добра
комуникация с ученици, родители , заинтересовани страни, споделя ефективно
опита си – 4 точки
- Работи
в екипи и осъществява добра
комуникация с ученици, родители , заинтересовани страни, но не споделя
ефективно опита си – 3 точки
- Работи
в екип трудно но осъществява добра комуникация с ученици, родители,
заинтересовани страни, не споделя опита си -2 точки
- Трудно
работи в екип трудно и не осъществява добра комуникация с ученици,
родители, заинтересовани страни, не споделя опита си -1 точки
14
Владеят английски език и имащи желание да повишават езиковите си
умения.
- Ниво
на познание на английски език според Европейска езикова рамка- С1-5 точки
- Ниво
на познание на английски език според Европейска езикова рамка- В2- 4 точки
- Ниво
на познание на английски език според Европейска езикова рамка- В1- 3 точки
- Ниво
на познание на английски език според Европейска езикова рамка- А2- 2 точки
- Ниво
на познание на английски език според Европейска езикова рамка- А1- 2 точки
По
възможност кандидатите представят документ, удостоверяващ нивото на познание на
езика. При липса на такъв, се провежда тест с кандидата, с цел да се удостовери
нивото на познание на езика.
След
извършване на подбора на участниците, комисията изготвя протокол, който
представя на директора на СУ”Георги Измирлиев” .
Няма коментари:
Публикуване на коментар